Czytelnia

Personal Branding lekarza jako narzędzie wspierające strategię komunikacji kliniki

Od kilku lat jesteśmy partnerem sieci czeskich klinik chirurgii oka Gemini, która od wielu lat rozwijana jest przez ordynatora Pavla Stodulkę. Gemini stanowi topowy podmiot medyczny posiadający 10 placówek w Czechach, kierujący szeroką ofertę zabiegów również dla klientów międzynarodowych. Klinikę odwiedzają znane osobowości, zarówno z Czech jak i zagranicy- między innymi prezydent Czech, Vaclav Klaus.

Strategia marki Gemini to przykład unikatowego modelu wykorzystania marki osobistej ordynatora kliniki do budowania wizerunku sieci klinik okulistycznych. Ordynator Pavel Stodulka – chirurg okulista z wieloletnim doświadczeniem i o uznanej renomie, zarówno w Czechach, jak i za granicą, stanowi silnik pociągowy całego procesu rozwojowego marki. 

Liczne wywiady w mediach, udział w ogólnoświatowych kongresach okulistycznych oraz organizacja topowego Festiwalu Oczu w Pradze przyczyniły się do zbudowania silnej marki.

Kiedy klinika postanowiła otworzyć ośrodek przeznaczony wyłącznie dla polskich pacjentów, wyzwanie stanowiło przeniesienie tych działań na polskie realia.

Klinika w Czechach dla Polaków
Efektywny system budowy wizerunku w Czechach przeszczepiliśmy na polski rynek. Jedna z placówek Gemini mieszcząca się w Ostrawie – Hrusov, która przeznaczona jest do leczenia wyłącznie polskich pacjentów cierpiących na zaćmę, jest reprezentowana przez kolejną specjalistkę z najwyższej półki – ordynator Justynę Krowicką- polską lekarkę w czeskim podmiocie medycznym.

Ordynator Justyna Krowicka urodziła się i na stałe mieszka w Raciborzu. W latach 2005-2016 pracowała w Szpitalu Rejonowym w Raciborzu, początkowo jako młodszy asystent, później starszy, a ostatnie 3 lata jako Ordynator Oddziału Okulistycznego. Od 2 lat jest ordynatorem czeskiej kliniki Gemini w Ostrawie.

Celem naszych działań było, zarówno rozpowszechnienie klinik wśród polskich pacjentów, jak i nawiązanie współpracy z polskimi lekarzami.

Określiliśmy cele i wartości kliniki, systematyzując tym samym kulturę organizacji. Dzięki licznym szkoleniom przeprowadzonym przez specjalistów KOBOLD. usprawniliśmy kanały komunikacji, zarówno między pracownikami, jak i mną jako liderem a personelem. Natomiast w polskich mediach Gemini stał się, zarówno bezpiecznym podmiotem medycznym dla polskich pacjentów, jak i miejscem rozwoju dla polskich lekarzy w czeskim podmiocie medycznym – Justyna Krowicka, ordynator kliniki Gemini Hrusov