Czytelnia

#MójWizerunek – Moja Własność

Kampania społeczna. PR w szczytnym celu

Dedykowana strona internetowa, viralowe zdjęcia z zasłoniętym przez kłódkę wizerunkiem osób, kampania reklamowa w sieci, a także dystrybucja eksperckich treści dla mediów – KOBOLD. rozpoczyna realizację kampanii społecznej “#MójWizerunek – moja własność!”

Główną ideą zaplanowanej na pierwsze półrocze 2019 roku kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ochronę własnego wizerunku. O tym, że jest to ważne i jakie niesie zagrożenia, wielu uświadomiło sobie dopiero przy okazji wejścia w życie przepisów RODO. A te nakładają na wszystkich tych, którzy uwieczniają wizerunek, czyli de facto go przetwarzają, konkretne obowiązki. I nie chodzi tutaj tylko o wyrażenie zgody na jego uwiecznienie. Warto pamiętać o tym, że fotografowany musi też mieć świadomość w jakim celu, na jak długo, przez kogo i na jakiej podstawie jego wizerunek będzie wykorzystywany i technicznie zabezpieczony przed dostaniem się w niepowołane ręce. A także mieć świadomość tego, że zgodę może wycofać w każdym momencie. Tyle teorii.

Przepisy RODO na początek budziły obawy i całą masę pytań. Z czasem jednak spowszechniały a akceptowanie kolejnych wyświetlanych zgód i oświadczeń stało się nawykiem. Celem kampanii KOBOLD. jest zwiększenie świadomości, a także uświadomienie jej odbiorcą, że dane osobowe to nie tylko imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, czy PESEL, ale także wizerunek. A o tym ostatnim często zapominamy. Chcemy zachęcać i edukować to tego, aby bardziej odpowiedzialnie i świadomie chronić swój wizerunek, a także sprawdzać w jaki sposób chronią go ci, którzy go przetwarzają. Wszystko po to, aby rodzinna czy ślubna sesja zdjęcia kojarzyła się tylko z miłymi wspomnieniami, a nie życiowymi perturbacjami – mówi Agnieszka Ślęzak, Strategic Communication Business Partner KOBOD.

Zapraszamy do zapoznania się z portalem informacyjnym, gdzie znajdziecie Państwo treści eksperckie, jak i praktyczne poradniki: www.mojwizerunek.pl