fbpx

LEADERSHIP

Budowanie autorytetu lidera. Komunikacja lidera. Jak robić to skutecznie?

Niezależnie od tego, czy mówimy o biznesie, gdzie obraca się milionami dolarów, czy o takim, gdzie pieniądze są zdecydowanie mniejsze, komunikacja – zarówno samej firmy, jak i jej prezesów oraz menedżerów – ma niebagatelne znaczenie. Największą sztuką jest wyczucie na co można sobie pozwolić, a czego unikać jak ognia, by nie pozbawić się pozycji i dalszego rozwoju kariery. Liderom biznesu pomaga w tym strategia personal brandingowa. To jeden z obszarów, w którym specjaliści KOBOLD. są ekspertami.

O czym należy pamiętać, tworząc komunikację do rynku będąc liderem? Jakich błędów należy unikać? Dlaczego warto przemyśleć to, co publikuje się w mediach społecznościowych (także prywatnych), a kiedy wywiad w prasie to nie zawsze najlepsze rozwiązanie?

Dowiedz się więcej, przeczytaj tekst: Budowanie autorytetu w zespole. Pięć pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef (i nie tylko)

– Komunikacja z ludźmi jest jedną z podstawowych ról każdego lidera czy menedżera. Kiedy ludzie biznesu zaczynają sobie zdawać sprawę z jej znaczenia i wyciągają wnioski z doświadczeń, szybko orientują się, że leży ona u podstaw ich rozwoju czy awansu – nie ma wątpliwości Aleksandra Ślifirska, ekspertka komunikacji biznesowej, która pomaga przedstawicielom świata biznesu w budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem oraz strategiami personal branding, prezeska KOBOLD. – Planując komunikację przede wszystkim trzeba określić jaką rolę w organizacji odgrywamy i w jakim celu w ogóle komunikujemy się z ludźmi oraz otoczeniem. Lider musi mieć tego świadomość. Komunikacja dzisiaj – i to należy podkreślić – ma dużo wspólnego z umiejętnością zarządzania ryzykiem, zwłaszcza w dobie mediów społecznościowych, kiedy pokusa komunikowania jest większa, a świadomość, że informacja rozprzestrzenia się szybko, jeszcze bardziej motywuje do komunikowania, a nawet eksperymentowania w komunikowaniu – mówi ekspertka.

Naczelną zasadą komunikowania lidera musi być SPÓJNOŚĆ w budowaniu relacji wewnątrz organizacji i na zewnątrz. Tylko wtedy budowanie autorytetu i wizerunku lidera jest skuteczne. Służą temu strategie personal brandingowe dla członków zarządu i menedżerów, które stanowią dla nich mapę komunikacyjną. Strategia określa cele, punkty dojścia do realizacji zadań i sukcesów, zarówno jego organizacji, jak i w obszarze indywidualnym związanym z budowaniem kariery. Odpowiada ona na pytanie: po co komunikuję danej grupie i jak powinien to zrobić, by efekt był taki, jak zaplanowałem.  Nie oznacza to bycia w centrum uwagi przez 24 h na dobę w mediach społecznościowych. Marka osobista, a co za tym idzie komunikacja, ma strategię odpowiedniego limitowania. Dostarcza wartości określonej grupie odbiorców, którzy pożądają jej tak samo, jak pożąda się Ferrari. Czy wiesz jaką opinię tworzysz na swój temat liderze?

Dowiedz się więcej, przeczytaj tekst: Leadership podczas zmiany strategii biznesowej i zwolnień. Poznaj 7 zasad

 

KOBOLD. rozumiemy co jest istotą komunikacji w organizacjach. Od 15 lat zajmujemy się strategicznym konsultingiem w obszarze komunikacji i relacji dla liderów, firm i organizacji. Poznaj naszą ofertę. Skontaktuj się z nami już dziś: kontakt@koboldpr.pl. 

Aleksandra Ślifirska

Strateg komunikacji z 15-letnim doświadczeniem