fbpx

Koronawirus

Jak wykorzystać narzędzia online do budowania marki osobistej?

Zmiany w strategiach biznesowych wymuszają zmiany w komunikacji liderów i świadomości budowania marki osobistej wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Liderzy muszą też inaczej komunikować się ze swoimi zespołami. Szczególnie ważną rolę w tym procesie odgrywają narzędzia online. Jak je wykorzystywać efektywnie? Od czego zacząć, jakich błędów unikać, jak komunikować się z grupą swoich interesariuszy w wirtualnej rzeczywistości?

To, co obserwujemy od dłuższego czasu, na skutek pandemii koronawirusa jeszcze bardziej przyspieszyło – świat wirtualny nie tylko zrównał się z tym rzeczywistym, ale w niektórych sytuacjach stał się nawet ważniejszy. Zanim spotkasz się z Klientem czy swoimi pracownikami online, opublikujesz post, zostawisz komentarz, udostępnisz artykuł, czy polecisz jakieś treści, weź głęboki oddech i zastanów się: czy to, co zrobisz będzie miało wpływ na realizację Twoich celów. Czy komunikat, który wypowiesz, bądź który opublikujesz zbliży cię do tego celu czy oddali?

1. Kim jestem?

Wpisz w wyszukiwarkę internetową swoje imię i nazwisko. Pierwszych 10 wskazań to jest Twoja wizytówka. To nie tylko treści, ale także zdjęcia, dlatego dbając o swój wizerunek zawodowy, nie zapominaj także o tym prywatnym (może warto ograniczyć do niego dostęp?).

2. Zadbaj o swój profil na LinkedIn?

LinkedIn to najpopularniejszy obecnie portal dla profesjonalistów. Wykorzystaj w pełni możliwości, jakie daje. Rozpisz całe swoje zawodowe życie, przebytą ścieżkę zawodową i edukacyjną, szkolenia i zdobyte certyfikaty. Wymień zrealizowane projekty i wyniki jakie one przyniosły. Niech z opisu projektów wynikają twoje wartości i styl pracy z ludźmi.

3. Dla kogo mogę być pożądany i atrakcyjny? Dla jakich firm i dla jakich ludzi?

Gromadź i pozyskaj nowe rekomendacje. Profile profesjonalistów mają możliwość publikowania opinii o tobie. Potencjalni partnerzy biznesowi albo pracownicy szukający pracy będą je czytać. To w opiniach o tobie, kiedy oddajesz głos o sobie innym, zawierają się rzeczy najważniejsze dla tworzenia marki osobistej: wartości wynikające ze współpracy z tobą, styl, w jakim osiągasz sukcesy. Właśnie tym konkurujesz we współczesnym biznesie. To inni mają mówić o tym, że jesteś dobry.

4. Bądź tam, gdzie grupa Twoich interesariuszy.

Pamiętaj o point of view. Dziel się wiedzą i doświadczeniem, bo zdecydowana większość użytkowników sieci tego nie robi.

5. Postaw na systematyczność.

W budowaniu marki osobistej, podobnie jak w biznesie, ważna jest cierpliwość i konsekwencja. Stwórz plan komunikacji i realizuj go!