fbpx

PERSONAL BRANDING

Jak wykorzystać narzędzia online do budowania marki osobistej?

Zmiany w strategiach biznesowych wymuszają zmiany w komunikacji liderów i świadomości budowania marki osobistej wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Liderzy muszą też inaczej komunikować się ze swoimi zespołami. Szczególnie ważną rolę w tym procesie odgrywają narzędzia online. Jak je wykorzystywać efektywnie? Od czego zacząć, jakich błędów unikać, jak komunikować się z grupą swoich interesariuszy w wirtualnej rzeczywistości? – mówi Aleksandra Ślifirska, leadership, personal branding consultant, CEO KOBOLD.

To, co obserwujemy od dłuższego czasu, na skutek pandemii koronawirusa jeszcze bardziej przyspieszyło – świat wirtualny nie tylko zrównał się z tym rzeczywistym, ale w niektórych sytuacjach stał się nawet ważniejszy. Zanim spotkasz się z Klientem czy swoimi pracownikami online, opublikujesz post, zostawisz komentarz, udostępnisz artykuł, czy polecisz jakieś treści, weź głęboki oddech i zastanów się: czy to, co zrobisz będzie miało wpływ na realizację Twoich celów. Czy komunikat, który wypowiesz, bądź który opublikujesz zbliży cię do tego celu czy oddali? Zastanów się, jak zbudować markę osobistą w internecie?

1. Kim jestem?

Wpisz w wyszukiwarkę internetową swoje imię i nazwisko. Pierwszych 10 wskazań to jest Twoja wizytówka. To nie tylko treści, ale także zdjęcia, dlatego dbając o swój wizerunek zawodowy, nie zapominaj także o tym prywatnym (może warto ograniczyć do niego dostęp?).

2. Zadbaj o swój profil na LinkedIn?

LinkedIn to najpopularniejszy obecnie portal dla profesjonalistów. Wykorzystaj w pełni możliwości, jakie daje. Rozpisz całe swoje zawodowe życie, przebytą ścieżkę zawodową i edukacyjną, szkolenia i zdobyte certyfikaty. Wymień zrealizowane projekty i wyniki jakie one przyniosły. Niech z opisu projektów wynikają twoje wartości i styl pracy z ludźmi. Masz wątpliwości, jak zrobić to dobrze. Szkolenie z marki osobistej to dobre rozwiązanie.

3. Dla kogo mogę być pożądany i atrakcyjny? Dla jakich firm i dla jakich ludzi?

Gromadź i pozyskaj nowe rekomendacje. Profile profesjonalistów mają możliwość publikowania opinii o tobie. Potencjalni partnerzy biznesowi albo pracownicy szukający pracy będą je czytać. To w opiniach o tobie, kiedy oddajesz głos o sobie innym, zawierają się rzeczy najważniejsze dla tworzenia marki osobistej: wartości wynikające ze współpracy z tobą, styl, w jakim osiągasz sukcesy. Właśnie tym konkurujesz we współczesnym biznesie. To inni mają mówić o tym, że jesteś dobry.

4. Bądź tam, gdzie grupa Twoich interesariuszy.

Pamiętaj o point of view. Dziel się wiedzą i doświadczeniem, bo zdecydowana większość użytkowników sieci tego nie robi.

5. Postaw na systematyczność.

W budowaniu marki osobistej, podobnie jak w biznesie, ważna jest cierpliwość i konsekwencja. Stwórz plan komunikacji i realizuj go!